Általános Szerződési Feltételek

Üdvözöljük a Horváth Cukrászda Kft. által üzemeltetett sutiprint.hu honlapon!

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a sutiprint.hu weboldalon (a továbbiakban: Honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének és a szolgáltatást igénybe vevő (továbbiakban: Megrendelő) általi használatának feltételeit.

Kérjük, hogy amennyiben a Horváth Cukrászda Kft.-nek a Megrendelője, illetve a Honlapnak aktív felhasználója kíván lenni, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket (továbbiakban: ÁSZF) és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásunkat (megrendelés, vásárlás), amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

A Honlap működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén, a honlapon megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

A szerződés nyelve magyar.


A SZOLGÁLTATÓ ADATAI

Cég neve:                               Horváth Cukrászda Kft.

Székhely:                                 1042 Budapest, Petőfi u. 35.

E-mail:                                     info@sutiprint.hu

Honlap:                                    sutiprint.hu

Adószám:                                13403740-2-41

Bejegyző Bíróság:                  Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

Cégjegyzékszám:                  01-09-733469

Üzleti tevékenység helye:   1061 Budapest, Paulay Ede utca 48.

Megrendelő személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezik, mely elérhető közvetlenül itt:

http://sugarshop.hu/wp-content/uploads/pdf/adatvedelmi_tajekoztato.pdf


FOGALOM MEGHATÁROZÁSOK

Érintett: bármely információ alapján azonosított vagy azonosítható természetes személy.

Felek: Szolgáltató és Megrendelő.

Megrendelés: a Megrendelő egyoldalú jognyilatkozata, amely során a Megrendelő Termék(ek)et rendel meg a Szolgáltatótól, és amely a jelen ÁSZF-ben leírtakkal összhangban kerül átadásra.

Szállítási cím: a Megrendelő által megadott természetbeni cím, mint a Termékek átvételének helye, mely Magyarország területén található.

Termék: a Szolgáltató honlapján kínált és megvásárolható áru.

Megrendelő: az a személy, aki a jelen ÁSZF-ben leírtakkal összhangban elektronikus úton a Szolgáltató Webáruházán (a továbbiakban: Webáruház) keresztül rendel a Szolgáltatótól Terméket. 


BELÉPÉS A WEBÁRUHÁZBA

A Szolgáltató Webáruháza szolgáltatásainak igénybevételére az ÁSZF-ben rögzítetteknek megfelelően azon Megrendelő jogosult, aki elfogadta jelen ÁSZF rendelkezéseit, a Szolgáltató adatkezelési tájékoztatóját, valamint a Honlapon keresztül Webáruházba való belépés céljából regisztrált.

A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a Megrendelő a jelszavát nem adja meg megfelelően, illetve az hozzáférhetővé válik illetéktelenek számára, vagy bármely, a Szolgáltatónak nem felróható okból. A korábban rögzített adatok megváltoztatására kizárólag Megrendelő jogosult. Szolgáltatót a regisztrált adatok Megrendelő által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.


TERMÉKTÁJÉKOZTATÓ, ÁRAK

A Szolgáltató által kínált Termékeket a Webáruházban lehet megismerni. Megrendelő kifejezetten tudomásul veszi, hogy a Webáruházban feltüntetett Termékekhez kapcsolódó információk, specifikációk csupán tájékoztató jellegűek; a Webáruházban található képek csak illusztráció céljára szolgálnak, a tényleges Termékek eltérhetnek a képeken látottaktól. A Megrendelő Termékekkel kapcsolatos esetleges kérdéseit a Szolgáltató elsődlegesen a Webáruház információs rendszerén („Kontakt” menüpont), illetve a jelen ÁSZF kapcsolattartásra vonatkozó részében meghatározott („A Szolgáltató adatai” cím alatti) elérhetőségeken keresztül megválaszolja.

A fentiekre tekintettel a Szolgáltató nem vállal felelősséget a Webáruházban található információk maradéktalan aktualizálásáért, azok naprakész közzétételének biztosításáért, így ebből eredő kár megtérítésére vonatkozó igényt Megrendelő a Szolgáltatóval szemben nem jogosult érvényesíteni.

A Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt, hogy a gyümölcsből, diófélékből készült ételek nyomokban magot, héjat tartalmazhatnak, továbbá az édesipari termékek glutént, szóját, tejet, cukrot tartalmaznak. A gluténmentes termékeinket nem elkülönített helyiségekben készítjük, ezért nyomokban, a levegőben szálló gluténszemcséket tartalmazhatnak! Az ebből eredő esetleges károkért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

A kiválasztott Termék mellett forintban feltüntetve található a Termék bruttó (áfával növelt) vételára, valamint a Webáruház automatikusan meghatározza a Termék – futárszolgálattal való – kiszállításának díját. 

A Webáruházban megrendelhető Termékek vételárának megváltoztatására a Szolgáltató időbeli korlátozás nélkül jogosult. Adott Termék Webáruházban tévesen közzétett vételára esetén Szolgáltató köteles a tudomásszerzést követően indokolatlan késedelem nélkül jelezni Megrendelő részére, hogy a Termék vételára hibásan került közzétételre. A Szolgáltató nem köteles a Terméket a hibás áron eladni, hanem jogosult Megrendelő részére felkínálni a Termék helyes áron történő megvételét. Megrendelő a helyes ár ismeretében jogosult elállni a vásárlási szándékától.

Megrendelő jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint teljesítheti fizetési kötelezettségét. 

A Termék(ek) vételáráról és a szállítási díjról Szolgáltató számlát állít ki, melyet a Termékek vételárának kifizetését követően elektronikusan kézbesít a Megrendelő által megadott e-mail címre.

 

MEGRENDELÉS MENETE

A Webáruházban történő Megrendeléssel és annak Szolgáltató általi visszaigazolásával a Szolgáltató és a Megrendelő között szerződés jön létre. A szerződés határozott időtartamú, az a Termék átadásáig áll fenn.

A Szolgáltató a Megrendelést a Webáruházon keresztül csak akkor teljesítheti, amennyiben a Megrendelő elfogadta jelen ÁSZF rendelkezéseit, és Megrendelő a Megrendeléshez szükséges valamennyi információt a Szolgáltató rendelkezésére bocsátotta. Faxon, telefonon, e-mailen keresztül vagy postai úton rendelés leadására nincs lehetőség, az ilyen módon érkezett Megrendeléseket a Szolgáltató nem teljesíti.

Termék vásárlása céljából a Megrendelő kizárólag a Webáruházon keresztül jogosult Megrendelést leadni jelen ÁSZF-ben meghatározott módon. 

Megrendelés menete:

  1. A Megrendelő a Webáruházban az általa kiválasztott Termék(ek)et a „Kosárba teszem” szövegezéssel ellátott gomb segítségével a kosárba helyezheti, amennyiben az adott Termék megrendeléséhez szükséges feltételeket megadja.

  2. A Webáruházban ezt követően a felső sávon található „kosár” ikon gombra kattintva van lehetőség a vásárlás megerősítésére. 

  3. A Megrendelőnek ezt követően lehetősége van a rendelt Termék(ek) áttekintésére, illetve az esetleges kuponkód megadására. 

  4. A Megrendelőnek a „Tovább a pénztárhoz” szövegezéssel ellátott gomb segítségével van lehetősége a Szállítási cím megadására, amennyiben a Megrendelő korábban még nem regisztrált. Ez esetben a regisztrációt a Megrendelőnek a Megrendelés ezen állapotában kell elvégeznie.

  5. A Megrendelőnek a személyes adatok mellett lehetősége van cégnevet és adószámot is megadni, valamint kijelölni, hogy megegyezik-e a számlázási és Szállítási címe. 

  6. Ezt követően a Megrendelő megadhatja a kívánt fizetési módot, és az esetleges adatbeviteli hibákat ellenőrizheti, majd a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva a vásárlást . 

  7. Abban az esetben, ha a fizetés Stripe útján történik, a Webáruház a fizetés eredményes megtörténtét visszaigazolja a Megrendelő részére, valamint a Termékek rendelésének lezárulta után a Webáruház automatikusan a Megrendelő által megadott e-mail címre levelet küld a rendelés részleteiről (automatikus visszaigazolás).

A Megrendelés annak elfogadásáig szabadon, és következmény nélkül módosítható, illetve eddig az időpontig a Megrendelő a vásárlási szándékától elállhat.

A Szolgáltató a Megrendelést valamennyi információ Szolgáltató részére való átadása és az ÁSZF Megrendelő általi elfogadása ellenére sem köteles teljesíteni akkor, ha a Termékből – készlethiány miatt – nem áll a Szolgáltató rendelkezésére a teljesítéshez szükséges mennyiség vagy egy adott időpontra már túl sok megrendelés halmozódott fel. 

A Szolgáltató Webáruházban csak háztartásban előforduló mennyiségekre vonatkozó Megrendeléseket szolgál ki. Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy nagy mennyiségű Termék megrendelése esetén mennyiségi korlátozást állítson, amelyről a Megrendelőt az általa megadott e-mail címen értesíti.

A Szolgáltató jogosult elutasítani a Megrendelést, amennyiben a Megrendelő nem rendezte a Szolgáltatóval szemben fennálló valamennyi lejárt fizetési kötelezettségét.

A Szolgáltató időbeli korlátozás nélkül jogosult elutasítani a Megrendelést, vagy felfüggeszteni bármilyen megrendelt Termék szállítását, különösen, de nem kizárólag akkor, ha a teljesítés Szolgáltató részéről nem elvárható (pl. a beszállítónál már nem érhető el a Termék, készlethiány merült fel stb.), melynek során a Szolgáltató a Megrendelés elutasításáról köteles a Megrendelőt tájékoztatni.

A Szolgáltató a Megrendelés elutasításáról tájékoztatja a Megrendelőt. A Megrendelés elutasításából eredően a Szolgáltatót felelősség nem terheli.

A Szolgáltatót a Megrendelő által tévesen, illetve pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért semminemű felelősség nem terheli. A feltüntetett képek helyenként illusztrációk, az azoktól való esetleges eltérésért Szolgáltató nem vállal felelősséget. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Megrendelő által küldött esetleges jogvédett képek, logók nyomtatásáért. Ez minden esetben a Megrendelő felelőssége.

 

MEGRENDELÉS VISSZAIGAZOLÁSA

Szolgáltató a Megrendelés megérkezését követően a Megrendelő részére 48 (negyvennyolc) órán belül automatikusan, e-mailben visszajelzést küld arról, hogy a Megrendelő Megrendelése megérkezett, annak feldolgozása megkezdődött (automatikus visszaigazolás). 

A Megrendelés feldolgozásának megkezdéséről szóló visszaigazolás (automatikus visszaigazolás) nem jelenti egyik fél részéről sem a teljesítésre való kötelezést. A Szolgáltató és a Megrendelő között a szerződés a Szolgáltató Megrendelés elfogadására vonatkozó nyilatkozatának a Megrendelő részére való elküldésével jön létre.

A Megrendelő a Megrendelés teljesítésének lehetőségéről a Szolgáltatótól bármikor tájékoztatást kérhet a Webáruházon, illetve jelen ÁSZF kapcsolattartásra vonatkozó részében feltüntetett elérhetőségeken keresztül.

 

SZÁLLÍTÁS ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK

A Webáruházban megrendelt Termék a Megrendelő választása szerint személyesen a 1061 Budapest, Paulay Ede u. 48. szám alatti SUGAR! Design cukrászdában vehető át, vagy futárszolgálattal kerül kiszállításra. Kiszállítás esetén a Szolgáltató futárszolgálat igénybevételével szállítja ki a Megrendelő részére a Webáruházban megadott Szállítási címre.  A szállítási díj a számlán feltüntetésre kerül. Az ugyanazon napon, de különböző időpontokban leadott Megrendelések külön kerülnek feldolgozásra, így a megrendelt Termékek szállítási díja a Szolgáltató eltérő döntése és tájékoztatása hiányában megrendelésenként fizetendő.

A szállítási díj összege 0,- Ft és 5000,- Ft között változhat a termék mennyiségétől függően. 

A Megrendelés alapján a Termék(ek) kiszállítására Szolgáltató előzetes eltérő tájékoztatásának hiányában 6 (hat) munkanapon belül kerül sor. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy egyes előre nem látható körülményekre tekintettel hosszabb teljesítési határidőt jelöljön meg, amelyről a Megrendelőt előzetesen tájékoztatja. A Szolgáltató kizárja a felelősségét a szállítás várható időtartamának elhúzódása miatt abban az esetben, ha a szállítási késedelem a Szolgáltató működési körén kívül álló okból – így különösen szélsőséges időjárási viszonyok, nagyszámú megrendelések – miatt következik be.

Meghatározott időpontra való kiszállítást vagy részszállítást a Szolgáltatónak nem áll módjában vállalni. 

A Webáruházban való vásárlás során a Megrendelő jogosult meghatározni a kívánt fizetési módot:

– Webáruházban az online bankkártyás fizetések a Stripe rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a Szolgáltaltóhoz nem jutnak el. 

– Utánvét a Termék szállításával megbízott futárszolgálat képviselőjénél bankkártyás fizetéssel. 

Webáruház használatáért a Megrendelőt díjfizetési kötelezettség nem terheli. 

A Megrendelő köteles átvenni a megrendelt Terméke(ke)t, valamint az átvétel során a szállítmányt gondosan átnézni és ellenőrizni. A Szolgáltató gondoskodik arról, hogy a megrendelt Termék(ek) a Megrendelésben megadott Szállítási címre kerüljenek leszállításra. 

A Megrendelő felelőssége biztosítani, hogy a Szállítási címen a Termék átvételére jogosult személy tartózkodjon. A Megrendelő elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget azért, ha a Terméket nem a Megrendelő veszi át, ha egyébként a Szolgáltató a terméket a megjelölt Szállítási címen adta át.

A Megrendelő köteles a Megrendelésben a Szállítási cím adatait akként megadni, hogy Szállítási cím egyértelműen beazonosítható és könnyen, biztonságosan megközelíthető legyen. Ennek elmulasztása esetén a Szolgáltató nem vállal felelősséget a szállításért vagy annak elmaradásáért, illetőleg az ezzel kapcsolatban esetlegesen felmerült károkért. A Szolgáltató a kiszállítást a Szállítási cím főbejáratáig vállalja.

Felek kötelesek jóhiszeműen és tisztességesen együttműködni oly módon, hogy a Szolgáltató az ÁSZF-ből eredő kötelezettségeit teljesíthesse. A Megrendelő köteles a Szolgáltató részére a Megrendeléskor megadni a megrendelt Termékek szállításához szükséges összes információt. A Megrendelő késedelme kizárja a Szolgáltató késedelmét (a Termék szállítási határidejére a Megrendelő késedelme halasztó hatályú).

A Szolgáltató a jelen ÁSZF-ben meghatározott kötelezettségei teljesítéséhez alvállalkozó bevonására jogosult. Ilyen esetben a Szolgáltató úgy felel a teljesítésért, mintha a teljesítést ő maga végezte volna.


ELÁLLÁSI ÉS FELMONDÁSI JOG

A Megrendelő a Megrendelés visszaigazolásáig fizetési kötelezettség nélkül jogosult a megrendelési szándékától elállni. Amennyiben a Megrendelő elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni a jelen ÁSZF kapcsolattartásra vonatkozó részében meghatározott (a „Szolgáltatói adatai” cím alatti) postai vagy e-mailes elérhetőségeken keresztül a Szolgáltató részére.

A fogyasztónak minősülő Megrendelőt a Megrendelések kapcsán a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 20. §-a szerinti elállási és felmondási jog – a Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés c) és d) pontja alapján – nem illeti meg, figyelemmel arra, hogy a Szolgáltató romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termékeket, illetve olyan nem előre gyártott termékeket értékesít, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

A Szolgáltató elállás jogával él a jelen ÁSZF-ben meghatározott azon esetekben, amikor a Megrendelést elutasítja. Az eddig az időpontig teljesített fizetések visszautalásáról a Szolgáltató haladéktalanul gondoskodik. Elállás esetén a Szolgáltató ügyfélszolgálata egyeztetési céllal felkeresheti a Megrendelőt, egy esetleges más termékre történő szerződésmódosítás céljából.


MINŐSÉGI KIFOGÁS ÉS SZAVATOSSÁG

A Szolgáltató felel a szállított Termékek mennyiségéért és minőségéért, tehát azért, hogy a Termékek mennyiségük és minőségük tekintetében megegyeznek a Megrendeléssel és megfelelnek az irányadó jogszabályoknak. Szolgáltató törekszik a Megrendelés keretében vásárolni kívánt Termék Megrendelő által meghatározott feltételek szerint történő elkészítésére, ugyanakkor előfordulhat, hogy a ténylegesen szállított mennyiségtől vagy a Webáruházban feltüntetett egyéb jellemzőktől (így a méret, kialakítás és díszítés vonatkozásában) – figyelemmel a Szolgáltató által kínált Termékek jellegére is – kis mértékben eltér, amely eltérésekért a Szolgáltatót felelősség nem terheli.

Az egyes Termékekre vonatkozó eltarthatósági idők a Honlapunkon (sutiprint.hu) vannak feltüntetve a termékeknél. Ezek az eltarthatósági idők a tárolási feltételek betartása mellett érvényesek felbontatlan csomagolásban. A Megrendelő által megrendelt Termék minden esetben olyan élelmiszer, mely megfelelő tárolási körülmények biztosítása hiányában rövid időtartam alatt elveszítheti minőségét, ezért a Megrendelőt a Termék(ek) tárolására és szállítására vonatkozóan fokozott felelősség terheli.

Amennyiben a Termékkel szembeni minőségi kifogás a Termék szemmel látható tulajdonságára vonatkozik (pl.: külső sérülés), úgy a Megrendelő kifogását a Termék átvételével egyidejűleg köteles közölni a Szolgáltatóval. Amennyiben a Termékkel szembeni minőségi kifogás a Termék szemmel nem látható tulajdonságára vonatkozik, úgy a minőségi kifogását a Megrendelő az adott Termékre vonatkozó eltarthatósági idő lejártáig, de legkésőbb a Termék átvételétől számított 72 óráig jelezheti a Szolgáltatónak.

A kellékszavatosság és termékszavatosság tekintetében az alábbiakra hívjuk fel a figyelmét:

Kellékszavatosság

Megrendelő a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Fogyasztói szerződés esetén a Megrendelő az átvétel időpontjától számított két éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit azokért a termékhibákért, amelyek a Termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Vásárló már nem tudja érvényesíteni.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított egy éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

A Megrendelő – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a Megrendelő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Megrendelő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.

Megrendelő kellékszavatossági igényeit a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti.

Fogyasztók esetében a teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a fogyasztó igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a fogyasztó köteles bizonyítani, hogy a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a Megrendelő – választása szerint – kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként a Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényt a Megrendelő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Megrendelőnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

    • a terméket nem üzleti tevékenysége körében vagy önálló foglalkozás körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

    • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

    • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Tájékoztatjuk, hogy a Szolgáltató Webáruházában elérhető Termékek nem esnek jótállás alá.


KÁRTÉRÍTÉSI FELELŐSSÉG

A Szolgáltató kizárja a felelősségét a Termék késedelmes elkészítéséből és leszállításából eredő, a Megrendelés értékét meghaladó károk tekintetében.


PANASZKEZELÉS, JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK

Panaszügyintézés helye, ideje, módja:

 A Megrendelő a termékkel, vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait a Webáruház információs rendszerén („Kontakt” menüpont), valamint a jelen ÁSZF „Szolgáltató adatai” cím alatt megadott elérhetőségeken terjesztheti elő.

A Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, melyet három évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt eltárol.

A Szolgáltató és a Megrendelő között létrejött szerződésre a jelen magyar nyelvű ÁSZF szabályai érvényesek még akkor is, ha a Megrendelés nem magyar nyelven történik. Panaszkezelésre és jogérvényesítésre is magyar nyelven van lehetőség.

A Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát (az üzlethelyiségben) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Megrendelőnek átadja, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni.

A Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén is készít jegyzőkönyvet, amennyiben Megrendelő az azonnali orvoslással felajánlott kompenzációval nem ért egyet.

Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Megrendelőt.

Egyéb jogérvényesítési lehetőségek:

Amennyiben a Szolgáltató és a Megrendelő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Megrendelő számára 

a./ Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál

Amennyiben a Megrendelő fogyasztói jogainak megsértését észleli, a Megrendelő panaszával elsősorban a területileg illetékes járási hivatalhoz fordulhat. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

A területileg illetékes fogyasztóvédelmi hatóság elérhetősége:

Budapest Főváros Kormányhivatala

Műszaki, Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály

Cím: 1117 Budapest, Prielle Kornélia utca 4/b.

Postacím: 1364 Budapest, Pf.: 144.

Telefonszám: +36-1 450-2598

E-mail: fogyved_kmf_budapest@bfkh.gov.hu

Területi hatóságok listája:  http://www.kormanyhivatal.hu/

b./ Vitarendezési eljárás az Európai Unió online vitarendezési platformján keresztül: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

Online adásvételi szerződéssel összefüggő fogyasztói jogvita esetén lehetőség van arra, hogy a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, akár határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a fenti linken keresztül elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.

Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a békéltető testület részére a platformon keresztül. Így a fogyasztók, a távolságok ellenére egyszerűen tudják érvényesíteni jogaikat.

c./ Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

Békéltető Testületek elérhetősége: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Amennyiben a Szolgáltató a Megrendelő panaszát elutasítja, úgy a Megrendelő jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a Megrendelő a Szolgáltatóval közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a Szolgáltató és a Megrendelő között.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani.

A Szolgáltató székhelye szerint illetékes Testület a Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei 

Budapesti Békéltető Testület

Székhelye: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Telefon: 06 (1) 488 21 31

A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárás során együttműködési kötelezettség terheli.

A békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

d./ Bírósági eljárás kezdeményezése.

A Megrendelő jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint. 


 AZ ÁSZF EGYOLDALÚ MÓDOSÍTÁSA

A Szolgáltató a jelen ÁSZF-et, a Honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat bármikor módosíthatja. A módosítás a Honlapon történő közzétételt követően lép hatályba, és csak a hatályba lépést követően leadott Megrendelésekre érvényes.


 ÁSZF RENDELKEZÉSEINEK ÉRVÉNYTELENSÉGE

Amennyiben a jelen ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelennek minősül, az nem eredményezi a jelen ÁSZF alapján létrejött szerződés érvényességét és a szerződés egyéb rendelkezései továbbra is hatályban maradnak. A szerződés hatályban maradó rendelkezéseit úgy kell értelmezni, hogy az a Szolgáltató és a Megrendelő eredeti akaratát leginkább tükrözze.

Jelen ÁSZF alapján létrejött szerződéseknek nem képezi tartalmát a Szolgáltató és a Megrendelő között, a korábbi üzleti kapcsolatukban kialakult szokás és gyakorlat. Továbbá a jelen ÁSZF alapján létrejött szerződéseknek nem képezi tartalmát az adott üzletágban a hasonló jellegű szerződés alanyai által széles körben ismert és rendszeresen alkalmazott szokás. A jelen ÁSZF és a Honlapon elérhető tájékoztatók, valamint egyéb információk a Szolgáltató és a Megrendelő közötti szerződés teljes tartalmát magában foglalják.


SZERZŐI JOGOK

A Honlap és ahhoz kapcsolódó Webáruház szerzői jogvédelem alatt áll. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Honlapon / Webáruházban megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Honlap / Webáruház felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

 

SÜTIK

A Szolgáltató honlapján tett látogatások során cookie (a továbbiakban: „Süti”) kerül küldésre a honlapot meglátogató Érintett gépére, így annak böngészője egyedileg azonosítható lesz. 

A sütik elsősorban a belépési folyamat automatizálása, illetve élmény fokozása érdekében működnek. 

Az Érintett a Honlapon tájékozódhat a honlapon használt Sütikről.

 

VEGYES ÉS ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

Mindkét szerződő Fél köteles haladéktalanul értesíteni a másik Felet minden, a jelen ÁSZF-ben nem szereplő tényről, mely befolyásolhatja a jelen ÁSZF-ből következő kötelezettségek teljesítését.

A Szolgáltató az ÁSZF változásáról a Megrendelőt a Webáruházon keresztül tájékoztatja. A módosított ÁSZF akkor lép hatályba, ha azt a Szolgáltató a Honlapon/Webáruházban közzéteszi.

A Szolgáltató a Megrendelő által rendelkezésére bocsátott összes személyes adatot szigorúan bizalmasnak tekinti, és kijelenti, hogy azokat a mindenkor hatályos adatvédelmi jogszabályoknak és a saját adatvédelmi tájékoztatójának megfelelően kezeli.

A Szolgáltatónak semmilyen magatartási kódex nem áll a rendelkezésére, továbbá ezeknek nem veti alá magát.

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a magyar jog, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.), az az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ektv.), a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet és az egyéb vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadóak.

Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2023.09.01.